Menu Content/Inhalt
Witamy w serwisie arrow Europ. Bank Spółdz. arrow Promowanie lokalnego biznesu
Promowanie lokalnego biznesu Drukuj
30.03.2009

ImageDziałania IBS skupiają się głównie na marketingu i public relations. Na 16 Konferencjach Gepardów Biznesu, w których uczestniczyło tysiąc osób, promowaliśmy banki spółdzielcze i zachęcaliśmy firmy do korzystania z ich usług. Celowi temu służy również konkurs Najpiękniejszy Bank Spółdzielczy oraz konkursy Bank Przyjazny Biznesowi i Gmina Przyjazna Biznesowi, które będziemy podsumowywali na kolejnych konferencjach wojewódzkich.

 

Promowanie lokalnego biznesu

Nasz kwartalnik „Europejski Bank Spółdzielczy” zamienił się w półrocznik. W 2009 r. wydamy tylko dwa numery. Drugi ukaże się w sierpniu.


Codzienny kontakt zapewnia nam jednak nasza strona internetowa www.ibs.edu.pl, notując 35–40 tys. odsłon miesięcznie. To z niej już 24 września 2008 r. można było się dowiedzieć, że czeka nas globalny krach gospodarczy. Analiza ta mogła przydać się w zarządzaniu bankiem spółdzielczym, skłaniać do ostrożności w lokowaniu nadwyżek finansowych i udzielaniu kredytów. To na naszej stronie pierwszy raz w Polsce w połowie października 2008 r. ukazała się informacja, że Powszechne Towarzystwa Emerytalne pobrały już 10 mld zł opłat, co mogło zaszkodzić konkurentom banków spółdzielczych – globokoncernom finansowym, właścicielom PTE.


Na co dzień nasz strona internetowa służy jednak do informowania o wydarzeniach i trendach w sektorze banków spółdzielczych.


W ciągu pół roku od ostatniego wydania „EBS” w sektorze bankowości spółdzielczej sporo się zmieniło. I to na lepsze. Mamy nowego, profesjonalnego prezesa KZBS - Jerzego Różyńskiego. Wywiad z nim jest w tym numerze „EBS”.

Banki spółdzielcze poprawiły swój marketing. W końcu 2008 r. przeprowadziły dobrą, ogólnopolską kampanię wizerunkową w telewizji, radiu, Internecie i prasie. Większość uruchomiła własne strony internetowe. Część wprowadziła własne logo, a nawet marki handlowe.


Przykłady Spółdzielczego Banku Rzemiosła i Rolnictwa, który rozwija się najdynamiczniej wśród dużych banków, i Południowo-Mazowieckiego Banku Spółdzielczego, który wygrał Konkurs Gepardy Biznesu w grupie najmniejszych banków, pokazują, jak ważny jest marketing. Oba te banki zostały też bowiem laureatami w naszym Konkursie Najlepsza Kampania Marketingowa Banku Spółdzielczego. Zwycięską strategię marketingową tego drugiego przedstawiamy w tym numerze „EBS”.


W 2008 r. banki spółdzielcze osiągnęły dobre wyniki finansowe. Ich suma bilansowa wzrosła w ciągu roku o 15,5 proc. do 56,5 mld zł przy zachowaniu dobrej kondycji finansowej. Wynik finansowy brutto wzrósł o 33 proc., z 860 mln zł do 1149 mln zł pod koniec 2008 roku.
 
Działania Instytutu Bankowości Spółdzielczej skupiają się głównie na marketingu i public relations. Na 16 Konferencjach Gepardów Biznesu, w których uczestniczyło tysiąc osób, promowaliśmy banki spółdzielcze i zachęcaliśmy firmy do korzystania z ich usług. Celowi temu służy również konkurs Najpiękniejszy Bank Spółdzielczy, którego wyniki zostały ogłoszone na Ogólnopolskiej Konferencji Gepardów Biznesu w Warszawie 1 października 2008 r., oraz konkursy Bank Przyjazny Biznesowi i Gmina Przyjazna Biznesowi, które będziemy podsumowywali na kolejnych konferencjach wojewódzkich.

Nie wszystkie plany zrealizowaliśmy. To, co się IBS udało w ciągu 3 lat, zasługuje jednak na uznanie, szczególnie, że w jego projekty zaangażowane były tylko 3-4 osoby. 


W maju 2009 r. ruszy pierwsza edycja wojewódzkich Konferencji Lokalnego Biznesu, które będą okazją do spotkania przedstawicieli banków, firm, gmin i władz wojewódzkich. Zmieniliśmy nazwę tych konferencji, by poszerzyć gamę tematów i podkreślić, że wspieramy lokalny biznes.


W grudniu planujemy zorganizować III Ogólnopolską Konferencję Banków Spółdzielczych.

Jerzy Krajewski

 

 
designed by www.madeyourweb.com