Menu Content/Inhalt
Witamy w serwisie arrow Bancassurance arrow Nagroda dla Concordia Ubezpieczenia za Black Box
Nagroda dla Concordia Ubezpieczenia za Black Box Drukuj
18.03.2013
BlackBox został wyróżniony w XI edycji konkursu „Lider Informatyki Instytucji Finansowych 2012”.


 Nagrody wręczono podczas Gali Technologicznej Gazety Bankowej, która odbyła się w tym roku w Centrum Nauki Kopernik w Warszawie. Zebrała jak zwykle ponad dwustu najwyższych rangą menedżerów ze świata finansów i firm informatycznych.
Innowacyjność, solidność i stabilność - to cechy charakterystyczne Concordia Ubezpieczenia. Zauważają je i doceniają nie tylko  Klienci, ale także niezależne grono ekspertów różnych konkursów.  13 marca 2013 r. kapituła konkursu  organizowanego przez „Gazetę Bankową” wyróżniła  w kategorii Systemy back office  Concordia Ubezpieczenia za BlackBox. W ubiegłorocznej edycji Firma otrzymała tytuł Ubezpieczeniowego Lidera Informatyki za zaprojektowanie i wdrożenie Systemowi Obsługi Sprzedaży Rubinet.
Nagrodzony BlackBox jest system zarządzania procesami biznesowymi i dokumentami, który Concordia Ubezpieczenia wdrożyła w 2012 r.  Oprogramowanie to wspomaga pracę grupową Pracowników i Pośredników Firmy. Dzięki niemu, w chwili obecnej możliwe jest precyzyjne określenie stanu zadań oraz procesów związanych z zawieranymi  polisami. W konsekwencji zaś optymalizacja kosztów i  ochrona środowiska dzięki wyeliminowaniu wszelkich papierowych wniosków, skierowań i wydruków.
Pierwszymi procesami wdrożonymi do obsługi były zadania związane z oceną ryzyka dla produktu Życie-Kapitał. Bardzo istotne było zapanowanie nad dużą ilością wniosków analizowanych pod różnym kątem przez wiele jednostek wewnętrznych. Automatyzacja procesów takich jak: weryfikacja inkasa, zlecanie badań medycznych, komunikacja z reasekuratorem, underwriting finansowy i medyczny pozwalają na przyspieszenie procesu i minimalizację ilości pomyłek, co w konsekwencji skutkuje większym zadowoleniem Klientów i Pośredników.  System informuje o kolejnych krokach procesu Pośrednika i inne zainteresowane osoby.  Rozwiązanie to jest powiązane z modułem analitycznym, który pozwala na mierzalną ocenę procesu. Dzięki temu dokładnie wiadomo ile czasu wniosek spędził na jakim etapie, gdzie są tzw, wąskie gardła, jakie decyzje powodują problemy i gdzie są miejsca do optymalizacji procesu.  Jedną z istotniejszych zalet  systemu jest łatwość zmiany definicji procesów, co pozwala na szybkie reagowanie na zmiany biznesowe.
System Blackbox został zintegrowany z SOS Rubinet oraz z systemami jednego z Pośredników.
Obecnie Concordia Ubezpieczenia prowadzi prace nad wdrożeniem wsparcia procesów likwidacji szkód.  Częścią tego projektu jest także wyposażenie rzeczoznawców w nowoczesne urządzenia (tablety lub pióra cyfrowe), które pozwolą na znaczące przyspieszenie przesyłania informacji pomiędzy jednostkami biorącymi udział w tym procesie
- Wiele udało nam się już osiągnąć, ale stawiamy sobie kolejne ambitne plany. Mamy nadzieję, że w następnych edycjach Konkursu zaprezentujemy równie ciekawe,  innowacyjne  i funkcjonalne rozwiązania - mówi Piotr Grabowski, Dyrektor Biura Oprogramowania Ubezpieczeniowego.

Kont
 
designed by www.madeyourweb.com