Menu Content/Inhalt
Witamy w serwisie arrow Marketing arrow Najlepsza kampania produktowa z BS w Goleniowie
Najlepsza kampania produktowa z BS w Goleniowie Drukuj
30.04.2014
ImageBank Spółdzielczy w Goleniowie został laureatem III edycji Konkursu Najlepszy Marketing Banku 2013  za najlepszą kampanię produktową. Dyplom i statuetkę na Kongresie Gospodarki Polskiej odebrali Czesław Siwek, Przewodniczący Rady Nadzorczej BS w Goleniowie i Tomasz Sobolewski, Prezes BS w Goleniowie.
Kapituła Konkursu Najlepszy Marketing Banku  2013 wyróżniła Bank Spółdzielczy w Goleniowie w kategorii "Najlepsza kampania produktowa ".  
 
Dyplom i statuetkę 21 listopada 2013 r. na Kongresie Gospodarki Polskiej w Warszawie, który zgromadził ponad 200 osób, odebrali Czesław Siwek, Przewodniczący Rady Nadzorczej Banku Spółdzielczego w Goleniowie i Tomasz Sobolewski, Prezes Banku Spółdzielczego w Goleniowie.
 
Image
 
Dyplomy i statuetki wyróżnionym firmom, bankom i samorządom wręczyli Stanisław Gorczyca, senator Platformy Obywatelskiej,  i Marek Suski,  poseł i szef mazowieckiego PiS.
 
Image
 
Przedstawiciele firm, banków i samorządów nagrodzonych przez Instytut Nowoczesnego Biznesu oraz Jan Rakowski, prezes Kongregacji Przemysłowo Handlowej, laureat pierwszej edycji Konkursu Obrońcy Polskiego Biznesu 2013 (drugi od lewej). 
 
Zdjęcie w powiększeniu jest pod adresem:
 
 
 
 
 
Opis wyróżnionej kampanii jest poniżej.
 
 
 
KAMPANIA PRODUKTOWA KREDYT NA ZAKUP I MONTAŻ KOLEKTORÓW SŁONECZNYCH W BANKU SPÓŁDZIELCZYM W GOLENIOWIE


OPRACOWANIE: ZESPÓŁ DS. PRODUKTÓW BANKOWYCH I MARKETINGU



1.    CEL KAMPANII
 
Celem kampanii produktowej było wypromowanie produktu KREDYT NA ZAKUP I MONTAŻ KOLEKTORÓW SŁONECZNYCH, oferowanego przez Bank Spółdzielczy w Goleniowie, a także wzmocnienie pozycjonowania Banku jako instytucji której zależy na ochronie środowiska. Przekaz kampanii oparty jest na komunikacie: "Kredyt z dotacją na kolektory słoneczne", „45% dofinansowania” oraz „Słoneczna energia teraz taniej”.


2.    GRUPA DOCELOWA

•    Osoby fizyczne;
•    Wspólnoty mieszkaniowe.


3.    IDEA KAMPANII

Ideą kampanii było zapoznanie potencjalnych klientów zainteresowanych montażem kolektorów słonecznych z korzyściami jakie niesie kredyt na zakup i montaż kolektorów słonecznych, a więc przede wszystkim: dofinansowaniem udzielanym przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w wysokości 45% kosztów kwalifikowanych inwestycji oraz zmniejszeniem zanieczyszczenia środowiska poprzez korzystanie z odnawialnych źródeł energii.


4.    ZASIĘG KAMPANII

Kampania reklamowa obejmowała miasta: Goleniów, Łobez, Nowogard, Chociwel, Maszewo, Węgorzyno, Dobrzany, Dobra, Stepnica oraz Ińsko  znajdujące się na terenie województwa zachodniopomorskiego.
 
Image
 
5.    PRZEBIEG KAMPANII I UŻYTE

Komunikacja prowadzona była w parciu o materiały BTL. Bank w swojej kampanii bazował na projektach plakatów i ulotek przygotowanych przez Bank Zrzeszający  SGB-Bank S.A. Jednak poza w/w projektami cała kampania została przygotowana przez pracowników Banku Spółdzielczego w Goleniowie.



1)    PLAKATY I ULOTKI
2)    SIATKI NA ELEWACJACH ZEWNĘTRZNYCH PLACÓWEK BANKU
 
Image
 
Image
 
3)    TELEWIZJA WEWNĘTRZNA W BANKU
 
Image
 
4)    OUTDOOR
5)    TARGI

    Bank promując produkt uczestniczył także w Międzynarodowych Targach Budowlanych i Budownictwa Energooszczędnego i Pasywnego w Szczecinie.

    Dla klientów odwiedzających Targi i zainteresowanych kredytem został przygotowany specjalny bon rabatowy upoważniający do obniżenia w Banku Spółdzielczym w Goleniowie oprocentowania kredytu na zakup i montaż kolektorów słonecznych.
 
Image 
 
 
 
6)    PRASA LOKALNA

    Bank reklamował produkt w Gazecie Goleniowskiej oraz miesięczniku Echo Zachodniopomorskiej Wsi.

7)    AKCJA „SOŁTYS”

    Akcja „sołtys” polegała na spotkaniu z każdym sołtysem z terenu działania Banku celem przekazania informacji o produkcie oraz płynących z niego korzyściach, a także umieszczeniu materiałów reklamowych na tablicach informacyjnych.

8)    LISTY

    W czasie trwania kampanii przeprowadzono akcję wysyłki listów z ofertą kredytową zaadresowaną do wspólnot mieszkaniowych.

9)    UDZIAŁ W SPOTKANIACH

    Pracownicy Banku uczestniczyli w spotkaniach z mieszkańcami organizowanymi przez jednostki samorządu terytorialnego oraz firmy montujące kolektory, podczas których zapoznawali grupy docelowe z korzyściami jakie płyną z montażu kolektorów słonecznych oraz z ofertą kredytu w Banku.

10)    STRONA INTERNETOWA BANKU
11)    WYCIĄGI
12)    EKRANY BANKOMATÓW


EFEKTY KAMPANII

W dzisiejszych czasach bardzo ważną rolę odgrywa skuteczność działań marketingowych. Dzisiaj, gdy budżety marketingowe w większości banków i nie tylko są mocno zredukowane, ważne jest, aby unikać działań nieskutecznych. Warunkiem rynkowego sukcesu produktu jest jego zdolność do zaspokajania potrzeb klientów, sprostaniu trendom rynkowym oraz realizacji celów biznesowych.

Osiągnięta w Banku wysokość wskaźnika zwrotu z inwestycji jest na bardzo zadowalającym poziomie, pokazuje słuszność zainwestowanych środków finansowych w promowanie produktu – kredytu na zakup i montaż kolektorów słonecznych. 

Dodatkowymi efektami kampanii było:
1)    zwiększenie udziału kredytów w portfelu osób fizycznych;
2)    pozyskanie nowych klientów;
3)    bardziej rozpoznawalna marka Banku;
4)    postrzeganie Banku jako instytucji finansującej przedsięwzięcia ekologiczne;
5)    realizacja zamierzeń wynikających ze Strategii Banku na rzecz lokalnej społeczności.
 
 
Konkursu Najlepszy Marketing Banku od 2008 r. organizuje Instytut Nowoczesnego Biznesu, prowadzony przez ULAN Sp. z o.o.          
 
designed by www.madeyourweb.com