Menu Content/Inhalt
Witamy w serwisie arrow Marketing arrow Kampania produktowa 2014 BS w Bielsku Podlaskim
Kampania produktowa 2014 BS w Bielsku Podlaskim Drukuj
16.03.2015
ImageBank Spółdzielczy w Bielsku Podlaskim zgłosił do IV edycji  Konkursu Najlepszy Marketing Banku 2014 swoją kampanię produktową promującą usługę Interfejs Mobilny Internet Bankingu, polegającą na umożliwieniu dostępu do rachunku bankowego poprzez urządzenia mobilne.
 

Bank Spółdzielczy w Bielsku Podlaskim  tak to przedstawił:

Na przełomie roku 2013 i 2014 testowo wdrożyliśmy wewnątrz Banku usługę Interfejs Mobilny Internet Bankingu polegającą na umożliwieniu dostępu do rachunku bankowego poprzez urządzenia mobilne (smartfony, tablety).

Od 2014 roku, gdy usługa zyskała pełną funkcjonalność dla klienta i została udostępniona ta funkcjonalność, rozpoczęliśmy intensywną kampanię marketingowo–informacyjną tej usługi/produktu. Działania marketingowe trwały przez cały 2014 rok, a niektóre jej elementy funkcjonują do dnia dzisiejszego.Z uwagi na okres świąteczny przygotowaliśmy także wersję świąteczną materiałów marketingowych.


Nasze działania oparliśmy o spójną identyfikację wizualną produktu a hasłem przewodnim było motto „Twój Bank w zasięgu ręki”, którego celem jest kojarzenie z usługą dostępu do rachunku bankowego w każdym miejscu i czasie oprzez urządzenia mobilne.

Nasze działania dotyczyły przede wszystkim promocji i upowszechnienia mobilnego dostępu do rachunków bankowych (w tym np. lokat, kart) przez klientów Banku.

Była to także usługa innowacyjna, gdyż prócz dostępu do wielu funkcjonalności tradycyjnej bankowości internetowej wdrożyliśmy nowe funkcjonalności, takie jak np. QRprzelewy czy też geolokalizację bankomatów w systemie mobilnym bankowości internetowej.

Chcieliśmy uświadomić i przekazać klientom wiedzę, iż Bank Spółdzielczy w Bielsku Podlaskim oferuje nowoczesne technologie, że są to technologie bezpieczne i ułatwiające codzienne funkcjonowanie.

Dotąd w Banku funkcjonowała tradycyjna wersja Internet Bankingu, która wprawdzie była optymalizowana pod względem współpracy z urządzeniami mobilnymi, jednakże jej wersja mobilna wprowadzała zupełnie inne podejście graficzne jak i funkcjonalne to obsługi internetowej rachunku bankowego.

Nowa technologia niezależna od warstwy sprzętowej jak i programowej wprowadzała nową jakość - chcieliśmy zatem przekonać naszych klientów, iż Bank oferuje technologie otwarte, dostępne zarówno osobom korzystającym z tradycyjnych urządzeń typu komputer osobisty jak i z mobilnych takich jak telefony komórkowe, smartfony, tablety, netbooki itp.

Naszym celem było zbliżenie Banku do klienta w taki sposób, aby pokazać iż Bank Spółdzielczy w Bielsku Podlaskim jest dosłownie na „wyciągnięcie ręki klienta.”


Do rozpowszechniana informacji wykorzystaliśmy komplet materiałów marketingowych przygotowanych przy współpracy z firmą Novum sp. z o.o. w Łomży oraz wszelkie dostępne Bankowi pola eksploatacji.

Produkt posiadał spójną wizualną identyfikację nawiązującą kolorystycznie do identyfikacji Banku Spółdzielczego w Bielsku Podlaskim, składającą się z takich elementów jak:
1) plansze na ekrany bankomatów Banku,
2) plansze na ekran telewizji reklamowej w Banku,
3) plakaty informacyjne (+ wersja Świąteczna Plakatu z czapką Mikołaja na telefonie),
4) ulotki zawierające opis i funkcjonalności usługi dla klienta,
5) teksty promujące usługę na stronie www,
6) banery reklamowe na stronie www,
7) banery reklamowe w systemie reklamowym Internet Bankingu,
8) instruktażowe filmy video zamieszczone w serwisie www Banku wskazujące pierwsze kroki w systemie oraz inne, najpopularniejsze funkcje,
9) QRkody umieszczone na materiałach reklamowych oraz w serwisie internetowym automatycznie przenoszące klienta na właściwą stronę usługi.

 

Image

 

Image

 

Image

 

Image

 

Wspólnie z firmą Novum Łomża w ramach kampanii Bank Spółdzielczy w Bielsku Podlaskim udostępnił klientom produktową Landing Page, na której w przystępny sposób zamieścił filmy instruktażowe ułatwiające poznanie nowych funkcjonalności (adres: www.media.naszbank.pl). 

 

Udostępnił także odnośniki do ciekawych i przydatnych funkcji mobilnego Internet Bankingu, takich jak:

logowanie (http://media.naszbank.pl/vid/logowanie_.mp4), wyszukiwanie bankomatów i placówek banków - geolokalizacja (http://media.naszbank.pl/vid/geolokalizacja_.mp4), obsługa rachunków (http://media.naszbank.pl/vid/lista_rachunkow_.mp4), wykonywanie przelewów (http://media.naszbank.pl/vid/przelewy_.mp4), nowość - wykonywanie przelewów z wykorzystaniem qrkodów - tzw. qrprzelewów (http://media.naszbank.pl/vid/qrprzelew.mp4) a także instruktaż doładowania telefonów komórkowych (http://media.naszbank.pl/vid/doladowania_.mp4).

 

 

Efekty kampanii przedstawiają się następująco:
- liczba klientów systemu Internet Banking w roku 2014 wzrosła o 18,56% względem 2013 roku (dynamika 2014 r. /2013 r.: 118,56%),
- liczba transakcji przeprowadzonych za pośrednictwem systemu Internet Banking wzrosła o 11,02% (dynamika 2014 r. /2013 r.: 111,02%),
- liczba rachunków wzrosła o 1,03% (dynamika 2014 r. /2013 r.: 101,03%),
- odwiedziny strony www (przez którą także można logować się do systemu Internet Banking) wzrosła o 1,98% (dynamika wejść do serwisu 2014 r. /2013 r.: 101,98%). 


Konkursu Najlepszy Marketing Banku od 2008 r. organizuje Instytut Nowoczesnego Biznesu, prowadzony przez ULAN Sp. z o.o.        
 
designed by www.madeyourweb.com