Menu Content/Inhalt
Witamy w serwisie arrow Nowe technologie arrow W minionych 12 miesiącach Europejczycy zapłacili zbliżeniowo 3 mld razy
W minionych 12 miesiącach Europejczycy zapłacili zbliżeniowo 3 mld razy Drukuj
02.06.2016

ImageJuż 1 na 5 przetwarzanych przez Visa płatności dokonywana jest zbliżeniowo. Między 1 maja ub.r. a 30 kwietnia br. w Europie dokonano 3 mld transakcji zbliżeniowych za pomocą kart i innych rozwiązań płatniczych Visa. Na naszym kontynencie aktywnych jest obecnie 165 mln zbliżeniowych kart Visa, którymi można płacić w 3,2 mln terminali.

Płatności zbliżeniowe w Europie osiągnęły właśnie kolejny przełomowy moment w historii swojego rozwoju. Wg danych Visa Europe, w ciągu minionych 12 miesięcy dokonano 3 mld transakcji zbliżeniowych, co oznacza prawie trzykrotny wzrost w stosunku do analogicznego okresu rok wcześniej. Z danych wynika, że w samym tylko kwietniu br. europejscy konsumenci posłużyli się swoimi kartami 360 mln razy, co oznacza niemal 140 transakcji na sekundę i wzrost o 150% w porównaniu ze 143 mln transakcji w kwietniu 2015 r., przy czym średnia wartość pojedynczej transakcji wzrosła o 12%, do 13,83 euro.


Image

 

Udział płatności zbliżeniowych we wszystkich przetwarzanych przez Visa płatnościach dokonywanych w sklepach stacjonarnych wzrósł z 1 na 60 w 2013 r. do więcej niż 1 na 5 obecnie. Do upowszechnienia się tej szybkiej i wygodnej metody płatności przyczyniło się rozpoczęcie akceptacji płatności zbliżeniowych przez nowe sklepy i placówki handlowo-usługowe, gdzie dokonuje się codziennych zakupów. Konsumenci płacą zbliżeniowo za lunch, kawę i w wielu innych sytuacjach, przy czym największy wzrost liczby transakcji zbliżeniowych rok do roku odnotowały restauracje (153%), wyprzedzając ogólny handel detaliczny (146%), supermarkety (119%) oraz lokale oferujące żywność i napoje, w tym sieci fast food (96%).
Obecnie na całym kontynencie działa ponad 3,2 mln terminali zbliżeniowych, tj. o 23% więcej niż na koniec kwietnia 2015 r. Ich liczba będzie nadal rosła w szybkim tempie, jako że większość nowych terminali instalowanych w Europie od stycznia br. obsługuje płatności zbliżeniowe, ułatwiając detalistom osiągnięcie celu, jakim jest akceptacja takich płatności od początku 2020 r. przez wszystkie terminale w Europie. Visa Europe współpracuje z bankami i innymi partnerami, aby do 2020 r. zapewnić każdemu konsumentowi dostęp do przynajmniej jednego urządzenia umożliwiającego dokonywanie płatności zbliżeniowych (takiego jak karta, urządzenie mobilne, urządzenie ubieralne itp.). W tym celu Visa Europe wdrożyła swój system tokenizacyjny (Visa Europe Payment Tokenisation Service) oraz program upowszechniania płatności elektronicznych (Visa Europe Digital Enablement Programme). Z usług tych korzystają już wdrożone w Europie rozwiązania dla płatności mobilnych opracowane przez gigantów technologicznych – Apple Pay oraz Android Pay.


Z technologii zbliżeniowej najaktywniej korzystają konsumenci w Polsce, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii. Obecnie w Polsce płatności zbliżeniowe stanowią już ponad 55% wszystkich płatności dokonywanych kartami Visa, podczas gdy w marcu 2015 r. było to 40%. Polscy konsumenci najchętniej płacą zbliżeniowo z Visa za codzienne zakupy – najwięcej takich płatności dokonywanych jest w sklepach sieci Biedronka, Żabka, Lidl, Carrefour i Tesco.


Dynamiczne upowszechnianie się płatności zbliżeniowych jest widoczne także w innych krajach naszego regionu. W Czechach takie płatności na koniec marca br. stanowiły już 77% wszystkich płatności Visa, z kolei na Słowacji – 53%. W obydwu krajach najwięcej płatności zbliżeniowych – podobnie jak w Polsce – ma miejsce w sklepach, w których dokonuje się codziennych zakupów.


Małgorzata O’Shaughnessy, dyrektor zarządzająca regionem Europy Środkowo-Wschodniej, Visa Europe, powiedziała: „W ciągu ostatnich 12 miesięcy płatności zbliżeniowe popularyzowały się w Europie w bardzo szybkim tempie. Sukces transakcji zbliżeniowych w ciągu ostatniego roku jest wynikiem wysiłków Visa Europe oraz całej branży płatniczej. Tworzy on fundament pod rozwój takich innowacyjnych technologii jak płatności mobilne czy wykorzystywanie do płacenia urządzeń ubieralnych”.

 źródło: VISA

 

 
designed by www.madeyourweb.com