Ile kosztuje pozycjonowanie strony finansowej?

przez | 2 kwietnia 2019

Szeroki zasięg odbiorców, nowi klienci, współpracownicy i sukcesy firmowe to elementy, które mogą mieć swoje źródło w profesjonalnym pozycjonowaniu strony. Wprowadzane do systemu zabiegi wymagają czasu, jednak efekt w Internecie przekłada się na realne korzyści. Łatwy dostęp do kontaktu i informacji na temat przedsiębiorstwa finansowego wpływa na pozytywnie budowanie wizerunku. Co zrobić i ile trzeba zapłacić, żeby osobista lub firmowa witryna znalazła się na wysokiej pozycji w wyszukiwarkach?

ILE KOSZTUJE POZYCJONOWANIE STRONY FINANSOWEJ? ŚREDNIE KOSZTY

Usługi pozycjonerów zaczynaj się średnio na 2 000 zł, a zamykają w 5 000 zł miesięcznie. Na określenie kwoty dla stron finansowych wpływa wiele czynników:

  • Obecność na rynku – pozycjoner z doświadczeniem może wycenić swoją stawkę godzinową nawet na 300 zł.
  • Silna konkurencja – branża finansowa jest popularna, powstaje coraz więcej blogów i artykułów. Im większa konkurencja, tym większe koszty za pozycjonowanie stron.
  • Obecność strony w sieci – jeśli strona jest nowa, czas na zdobycie zaufania Google wydłuża się. To z kolei zwiększa kwotę pozycjonowania.
  • Korzystanie z płatnych programów analitycznych – najnowocześniejsze programy są najdroższe, ale też przynoszą najlepsze efekty.

Co przygotuje pozycjoner w odpowiedzi na powierzone mu strony internetowe?

  • Przede wszystkim plan działania – opracuje strategie w perspektywie co najmniej półrocznej.
  • Unikane treści i zakładkę z blogiem – jeśli strona jest np. tylko wizytówką firmy finansowej.
  • Słowa kluczowe nazywane tagami – będzie to też dotyczyło o plików graficznych umieszczanych na stronie.
  • Merytoryczne treści kryjące się pod linkami.
  • Materiały pomagające w zatrzymywaniu użytkownik na stronie.
  • Programy, raporty, analizy statystyk.
  • Edycję kodów HTML.

Jeśli dopiero zastanawiamy się nad swoim miejscem w sieci – chcemy wnieść do niej nowe treści finansowe i jednocześnie postawić na profesjonalne pozycjonowanie, zdecydujmy się przede wszystkim na formę bloga. Pisanie artykułów na min. 5000 znaków, odpowiednie otagowanie i wprowadzenie pola komentarzy może nie tylko wzbudzić zainteresowanie nowych użytkowników, ale też zaangażować ich. Teksty związane z zarabianiem i wydawaniem pieniędzy, lokatami, kredytami, doradztwem finansowym czy transakcjami zawieranymi w bankach są w tej chwili w czołówce zainteresowań społecznych. Blogowanie ułatwia też poruszanie się po innych kanałach w mediach społecznościowych – fanpage na Facebooku, Instagram, Twitter itp. Dla sprawnej optymalizacji i szybkiego dostępu do strony, warto skorzystać z oferty doświadczonego pozycjonera.

TANIE POZYCJONOWANIE STRON – SKĄD TAKIE OFERTY?

Szukając usług pozycjonerskich, możemy trafić na „wyjątkowe okazje” i „promocje”. 50 czy 100 zł za miesiąc powinny wzbudzić nie tyle radość, ile ostrożność. Tanie pozycjonowanie składa się z karalnych przez Google praktyk polegających zazwyczaj na masowym linkowaniu strony. Chociaż w pierwszej chwili system odbiera dużą ilość odnośników jako rekomendowanie witryny, pracownicy są w stanie przechwycić takie nieuczciwe działania. Strony internetowe finansistów, które mają znaleźć się na wysokich pozycjach wymagają zaangażowania i profesjonalnej, długotrwałej optymalizacji pod SEO.

CZY MOGĘ SAMODZIELNIE POZYCJONOWAĆ STRONĘ?

Na miejsce w rankingu wypływają czynniki, które można oczywiście zoptymalizować samodzielnie. Jest to np. użycie słów kluczowych pod każdym wpisem przy prowadzeniu bloga lub zainstalowanie programów statystycznych (np. darmowego Google Analytics). Wymaga to także systematyki i poświęcenia czasu – sama instalacja programu niewiele wniesie, natomiast śledzenie raportów, ich analiza i reagowanie na zebrane dane – już tak. Google Analytics pokazuje średni przedział wiekowy użytkowników, lokalizacje, użyty do wyświetlenia strony sprzęt czy też współczynnik odrzuceń. Ten ostatni jest ważnym parametrem, ponieważ pokazuje czy dana strona zatrzymuje potencjalnego odbiorcę na dłużej, wzbudza jego zainteresowanie czy też nie. Jeżeli współczynnik odrzuceń jest niski, to znaczy, że osoba przebywając na stronie poruszała się między poszczególnymi kartami i odnośnikami – nie bazowała np. tylko na jednym artykule finansowym albo danych kontaktowych. To cenne informacje, które pozwalają na edytowanie treści pod zainteresowania klientów.

POZYCJONOWANIE DLA FINANSISTÓW – PODSUMOWANIE

O tym ile kosztuje pozycjonowanie strony finansowej decyduje zestaw składowych, z których część można wdrożyć samodzielnie. Pod warunkiem, że ma się na to czas – zarówno na konkretne działania na stronie, jak i analizę konkurencji, postępów, plusów i minusów wprowadzanych treści. Strony i blogi finansowe mają aktualnie najlepszy moment na przebicie się i znalezienie w pozycji liderów – wynika to głównie z zapotrzebowania społecznego na dostęp do klarownych informacji. Dzięki zadbaniu o dobre miejsce w rankingu, wzrasta szansa na liczne współprace, kampanie, budowanie sieci kontaktów i rozszerzanie swojej działalności na teren międzynarodowy. Powierzenie platformy pozycjonerowi wynosi średnio kilka tysięcy złotych na miesiąc.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *